Retur & Reklamation

Transportskador

Vi på Paket-shopen tar ansvar för varor som har skadats eller kommer bort i transporten. Om du upptäcker att varan är skadad i transporten eller på något annat sätt så måste du kontakta oss inom en rimlig tid, dock inom 2 månader. Upptäcker du att varan är skadad på något sätt så kontakta vår kundservice på 0702-231837.

 

Byte och returer, ångerrätt

Är du inte nöjd med varorna du beställt har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit paketet, förutsatt att varan inte varit använd. Ångerrätt gäller alla varor i butiken, förutom undantagen (se nedan) Du står själv för returportot när du skickar tillbaka en vara vid ångerrätt.

 

Undantag

När de gäller underkläder så är plomberingen bruten så har man ingen ångerrätt av hälso och hygienskäl

De produkter som säljs i paket så gäller ångerrätten på alla produkter i paketet, du kan inte behålla endast vissa produkter och skicka tillbaka resterande

 

Hur gör man vid ånger?

Skicka oss ett mejl under kontakt, skicka sedan tillbaka varan till Things 4 you, Holmselet 2, 93692 BOLIDEN. Du står själv för returportot.

När vi fått returen och godkänt den så kontaktar vi klarna så du får dina pengar tillbaka. Återbetalningen tar 2-5 arbetsdagar.

 

Reklamation

Om en vara är felaktig eller felexpedierad ska du så snart som möjligt kontakta: info@things4you.se eller skriva oss under kontakt och ange felet, så får du information om hur du ska gå tillväga.

Vi står för kostnaden vid dessa returer. Transportskada ska anmälas till utlämningsstället så snart skadan upptäcks.

Övrigt

Vid eventuell tvist kommer Paket-shopen att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag.

 

Kundservice

Vid eventuella frågor eller för mer information, kontakta:

Paket-shopen (Things 4 you AB)
Köpmangatan 11
937 31 BURTRÄSK

Postadress: Holmselet 2, 936 92 BOLIDEN
Mejl: info@things4you.se
Telefonnummer: 0702-231837